Netekmovalni program, ki članom omogoča smiselno in sistematično napredovanje iz leta v leto brez pritiskov selekcije.
Lestvica razredov osvojenosti znanja, meritve in analize, ki omogočajo spremljanje napredka vsakega posameznika in povratno informacijo – tako ima vsak član občutek, da tekmuje s samim seboj.
Homogene skupine: podobnost članov po starosti, znanju in sposobnostih; tako se lahko plavanja kakovostno učijo vsi člani, pri čemer ni pomembno ali je njihovo plavalno (pred)znanje povprečno, nadpovprečno ali podpovprečno.
Večletno šolanje; Narfovi plavalni razredi omogočajo napredovanje skozi več let do programa demonstatorjev ali rekreativnega plavanja.
Male skupine, ki zagotavljajo individualizacijo dela oz. prilagajanje ciljev in tempa napredka posamezniku.
Postopnost učenja: vsebine učenja so razdeljene na majhne, obvladljive korake.
Znanje in izkušnje. Program se izvaja že 23 let. Nenehno se razvija in dopolnjuje.
Redni vpis novih članov poteka do začetka izvajanja programa jeseni, naknaden vpis pa med šolskim letom, če je prostor v primerni skupini. Vpisujemo otroke, mladostnike in odrasle; od začetnikov do izkušenih plavalcev.
Prijava poteka individualno, za kar se najprej slišimo po telefonu. Sledi določanje plavalnega predznanja posameznika, temu pa elektronska prijava. Prijavljen član dobi predlog urnika. Urnik lahko naknadno uskladimo, če se pokriva z drugimi dejavnostmi.
Program traja od tretjega tedna v septembru, zaključuje se 1 teden pred koncem šole. Za vse člane poteka v skladu s šolskim koledarjem, kar pomeni, da med počitnicami in prazniki plavanja ni.
Člane vpisujemo za eno šolsko leto. Vsak nov član ima poskusni mesec, ko lahko preneha s plavanjem zaradi kakršnegakoli razloga. Celo šolsko leto ima član stalno skupino in učitelja. Mlajšega otroka lahko prvi mesec na bazen spremljajo starši.
V primeru krajših bolezni organiziramo nadomeščanje v podobni ustrezni skupini. V primeru daljše bolezni ali poškodbe, ko član manjka zaporedoma najmanj 4 plavalne tedne, se oprosti 1 obrok plačila, če se družina na svojo željo ne odloči za nadomeščanje.
Daljše bolezni in poškodbe obravnavamo individualno. O odsotnosti, ki traja več kot dva tedna, nas je potrebno obvestiti.
Med šolskim letom se lahko člana izpiše sporazumno, v dogovoru družine in šole. Mesec in pol pred zaključkom programa izpis ni mogoč.
4x letno opravimo meritve in ocene stanja plavalnega znanja (začetno stanje, 2x vmesno stanje, končno stanje)
Pripravimo letni plan dela za vsako skupino in posameznika posebej (z etapnimi in končnim ciljem)
Konec leta planiramo primerne učne vsebine za naslednje leto za vsakega člana posebej
Vsako sezono
V pisni pripravi trener strukturira vsebine in nivoje vsake učne ure
Beleži opažanja in meritve
Analizira uro z ovrednotenjem realizacije priprave in napredka
Vodi elektronsko evidenco prisotnosti v informacijskem sistemu
Vsako šolsko uro
Trener da članu vsako uro sproti ustno povratno informacijo o uspešnosti dela na uri
Dvakrat letno organiziramo govorilne ure za starše mladoletnih članov, kjer ocenimo uspešnost doseganja načrtovanih ciljev
Organiziramo nadomestne termine v primerih opravičene odsotnosti z redne ure
V primeru, da je član predober za skupino ali ima težave v doseganju ciljev, vključimo asistenta trenerja za individualno pomoč članu
Individualna spremljava
Urnik oblikujemo na osnovi:
Za vsakega novega člana idividualno določimo nivo predzanja in predlagamo primerno starostno skupino.
Da bi učitelji bolje nadzirali, člani pa lažje spremljali napredek v osvajanju plavalnega znanja, smo razvili svojo lestvico napredovanja. Ta temelji na obvladovanju tehnik plavanja (racionalnosti tehnike), ne pa na preplavani razdalji ali hitrosti plavanja. Predstavlja osnovo za razvrščanje članov v skupine.
Znanja ne razvrščamo na podlagi tradicionalnih oznak ljudi: začetniki, kopalci, plavalci, nadaljevalci, pač pa na podlagi vsebin, ki so primerne za osvajenje v načrtovanem obdobju.
pri otrocih do 12 let je razpon v skupini do 1,5 leta, pri mladostnikih do 2,5 leti
preprosto povedano – kdor zna le žabico ne more biti v skupini s tistim, ki zna prsno
glede na osebnosti članov v skupini – nekaterim otrokom odgovarjajo bolj umirjeni trenerji drugim bolj dinamični
članov ki vadijo 1x tedensko ne mešamo v skupine, kjer je vadba 2x tedenska
glede na starost in nivo so skupine velike 5, 6 ali 8 članov
ni vseeno ali so člani skupine prehitri ali prepočasni
vsebino letnega cilja načrtujemo glede na oceno plavalnih sposobnosti otrok v skupini
ena glavnih nalog pri oblikovanju urnikov je skombinirati skupine tako, da bi lahko bratje in seste plavali hkrati. Vemo kako težko je danes razvažati otroke na rarazlične aktivnosti
praviloma vadi v enem terminu več različnih skupin. če plavajo bratje in sestre z različnim znanjem in sposobnostmi v isti skupini zato, da plavajo istočasno, ali zato, ker bi bili radi skupaj, potem bo nekomu od njih takšno okolje zagotovo neprimerno in mu/ji bo zagotovo zmanjšalo veselje do učenja plavanja
termina skupin ne postavljamo v naprej, pač pa urnik prilagajamo tako, da določimo termin specifične skupine takrat, ko ima večina njenih članov čas – zato ker ima veliko ljubljanskih otrok več izvenšolskih aktivnosti
Homogenost
Organiziranost
© 2021 NARF šola plavanja.